Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Age of Pirates 2

2009.12.06
Age of Pirates 2: City of Abandoned Ships

         

Hét tenger RPG-je

 

Az Akella már régi motorosnak számít kalózos játékok fejlesztésében (Sea Dogs, Pirates of the Caribbean, Swashbucklers Blue vs. Grey, Age of Pirates- Caribbean Tales) és most itt egy újabb cím, a játékosok szerint megosztott sikert arató Age of Pirates második része, ami természetesen, hogy a már jó öreg virtuális Karib-tengerre kalauzol el minket.

 
 

A játék most a City of Abandoned Ships alcímet kapta, vagyis magyarán az "Elhagyott hajók városát". Természetes, hogy kapunk is egy jó adagnyi misztikumot a játékba, ami az előző részből teljesen kimaradt. De erről majd később lesz szó.

A játék gépigénye a kétszeresére nőt,(8,5 giga szabadhely kell neki) köszönhető annak, hogy most nemcsak a Karibok egy bizonyos részét rombolhatjuk porig, hanem az egész Karib-tenger előttünk áll, a Mexikói öböltől egészen Port of Spain városáig. A játék lényegében kettő, ill. három helyszínen játszódik (mit ad Isten, tenger és szárazföld :) ) Azért írtam, hogy "ill. három, mert a szigeteknek két alkotóelemük a rajtuk helyet foglaló város, és az azt körülvevő dzsungel, ahol különféle kisebb-nagyobb bonyodalmakba

keveredhetünk

.

A főmenübe belépve rögtön az "Elhagyott hajók városának" a látképe fogad, ami hínárral benőtt, mocskos régi vitorlásroncsokból áll. A New Game opciót választva rögtön szembesülünk a választható karakterekkel (összesen három van), és a játékkülönböző testreszabhatóságával, nehézség pld. Vagy beállíthatjuk, hogy akarunk-e pisztolyt tartani magunknál, vagy, hogy milyen fajta csatákra vágyunk.

 
 
 

A karakterek egész jók lettek, tényleg lehet azonosulni velük. A véres ütközetekbe most Peter Bloodot, egy bebörtönzött fiatal angol orvost, Diego Espinosát, egy ambiciózus, mindenre elszánt kalandort, és egy fiatal holland kereskedőt, Jan Stacyt irányíthatjuk. Amint kiválasztottuk, hogy melyik egyént tesszük "legendává", máris a hajónk fedélzetére kerülünk. Itt egy szakállas, kalóz fogad, aki bevezet minket a játék alapjaiba, és vele lehet még gyakorolni a vívást. (Hál istennek nem fog kinyírni a saját emberünk, amint túlságosan lecsökken, a HP-nk azonnal elteszi a fegyverét.

És ugyancsak ekkor kell elosztanunk a képességpontjainkat, ami a hangzatos P.I.R.A.T.E.S nevet kapta. Vagyis Power, Insight, Reacktion, Authority, Talent, Endurance és Succes. Itt nem árt, ha észen van az ember, mert később már nem módosíthatsz rajta! Ahogy egyre jobban fejlődünk, majd úgy fogunk szintet lépni, és skilljeinket pedig olyan képességekre költhetjük el, mint pld. erősebb páncélok, búvárruha, többlövetű fegyver stb. Szóval úgy működik, mint minden más RPG.

 

Szárazföldi patkányok

 

Ezek után kikerülünk egy városba(ez attól függ milyen nép zászlója alatt szálltunk harcba / angol, spanyol, francia, holland, és persze független szabadúszó kalóz\ A városok felépítésükben, kinézetükben nem igazán különböznek egymástól, még a járókelők is nagyjából ugyanúgy néznek ki, kivéve persze a katonákat, akik ha rossz fát tettünk a tűzre (például bemutattuk, hogy lehet kardal abortuszt létrehozni egy szerencsétlen járókelőn, akkor rögvest lepuffantanak muskétával, vagy kardal lyukasztanak át) A városokban feltölthetjük a hajónk raktárát puskaporral, ágyúgolyóval és élelemmel a helyi kereskedőnél, Akik néha meg-megbíznak egy-egy küldetéssel (értsd. szállíts el ezt.szigetre, persze ezeket egy bizonyos idő alatt kell végrehajtani, amit utána küldetésadóhoz visszatérve honorálni is fognak. Az árukat három különböző típusra lehet bontani: import, export, és csempészáruk. Ezek közül mindegyik különböző színnel van jelölve. Azért még meg kell jegyeznem, hogy pár városba egész furcsa módon dönthették el, hogy mi lesz csempészáru. Például, hogy az élelemmel miért lenne bűn kereskedni? XD de hát ahány nép, annyi szokás. Biztos ilyen ott a Karibokon az új rendszer, így akarják kiszorítani azokat, akik nem létesítenek

otthon kertet maguknak.

.

A kocsma az egyik "legfontosabb” épület, nemcsak az ottani lakosság életében, hanem a miénkben is, hiszen itt vehetünk fel legénységet magunknak. A legénység, ugyancsak, mint az áruk, három részre vannak bontva: matrózok (ezek határozzák meg ladikunk sebességét, és, hogy milyen gyorsan vonják fel-le a vitorlákat), tüzérek (értelemszerűen ők kezelik az ágyúkat, a létszámuk határozza meg, hogy milyen gyorsan töltenek újra, és hogy milyen jól céloznak), és végül a tengerészkatonák (a csáklyázásnál ők lesznek a segítségünkre az ellenfél legyűrésében). És mennyi legénységet vehetünk fel náluk. Pld. a kalózoknál tengerészkatonákból szokott egész sok lenni. A legénységnek van bére, és morálja szóval nem a mi két szép szemünkért ontják a vérüket, hanem attól függően, hogy hányan vannak, fizetséget is várnak tőlünk, amit hogyha nem kapnak meg, fel is lázadnak(igaz ez a része igazán könnyűre sikerült a játéknak, itt nem az a veszteség, hogy le is gyakhatnak, hanem hogy azért mert kinyírtunk egy-két embert, máris leveszítettük a legénységünk felét.(Tudjátok mint a papagájok, ha elveszítették a párjukat, akkor ők is elpusztulnak)

Továbbá nem árt, a legénységnek biztosítunk egy megfelelő időre elegendő élelmet, mert ha az elfogy, akkor abból is egyenesen következik a lázadás.

A kocsmában még beszélhetünk a csapossal "üzletről" azaz elkísérhetünk egy kalózoktól félő hajóst, az éppen aktuális küldetésünkhöz kérhetünk segítséget is vehetünk egy éjszakára 5 piaszter fejében. Persze alhatunk a földön is, ez az ingyenes mód. lehetőségünk nyílik még az éppen bent ücsörgő vendégekkel cseverészni, részt vehetünk mini játékokban is, kockázhatunk, és kártyázhatunk is.

A hajóács műhelyében, elegendő arany fejében új hajót is vehetünk flottánkba, vagy pedig ha az épp meglévől megsérült egy ütközetben, akkor pedig megfelelő mennyiségű arany ellenében megjavíthatjuk. Fejleszthetjük még, tehetünk rá ütősebb, erősebb, messzeblövő, vagy többet sebző ágyúkat is. Az ágyók réz, bronz, és vas szerint vannak csoportosítva( a vas ágyúk a legjobbak.)

Hajótípusokból egész sok van a játékban, kis halászhajótól kezdve 100 ágyús Man-O-War-ig, ami egy valóságos romboló, különösen hatásos parti erődök ellen.

A kormányzónál vállalhatunk küldetéseket, amiknek a teljesítésével javíthatjuk viszonyunkat az adott országgal.

A templomban pedig gyónhatunk, és adakozhatunk is, ami a megítélésünket fogja javítani.

Ha féltjük a pénzünket, akkor pedig tegyük be a bankba (van kamat is persze)

Ha pedig már elfáradtunk a folytonos harcba, látogassunk el a bordélyházba, a többit pedig tudjátok (a videó itt ki van cenzúrázva, csak hang van)

 
 

Robin Hodd helyett

 

A városokat elhagyva lehetőségünk nyílik barangolni a szigetek nagy részét borító dzsungelekben, ahol az "előre kitaposott" ösvényeken akár rosszarcú banditákba is ütközhetünk, akik nemes egyszerűséggel közlik velünk, hogy vagy tejelünk nekik, vagy inkább kifizetnek nekünk egy jegyet a túlvilágra. Ne álljunk le velük beszélgetni, úgyis mindig az lesz a vége, hogy mindketten kardot rántunk. Jobb taktika, hogy amint meglátunk egy kardal mászkáló fickót a dzsungelben, és mi után meggyőződtünk, hogy nem szamócázni van kint az erdőben. Nyugodtan lőjünk, belé pisztollyal először majd kardal rohanjuk le, és időt se hagyva neki gyakjuk le. A dzsungelekben találkozhatunk még békésen sétálgató polgárokkal, és kisebb katonai osztagokkal, akik legtöbbször pár vívóból, és egy-két muskétásból állnak. Az őserdőkön keresztül juthatunk el még továbbá a városokhoz tartozó erődökhöz is, amiket be is barangolhatunk, megszemlélhetjük az épp szolgálatban lévő katonákat, az ágyúkat kezelő tüzéreket, és még akár a börtönbe is ellátogathatunk, ami az alagsorban foglal helyet. Itt mindig figyelmeztet minket egy katona, hogy nem léphetünk be a rabok körzetébe, ha ezt megszegjük, akkor pedig szerény személyünkkel lesz gazdagabb az aktuális kolónia temetője.(Mielőtt elkezdünk botránkozni, hogy miért rohannak le, csak azért mert be megyünk a börtönbe, akkor kezdjünk egy kicsikét reálisan gondolkozni. Mostanában milyen gyakorisággal hagyják a civileket a rabok között sétálgatni ;) )

 

Majdnem olyan, mint Aggtelek. Majdnem.

 

Az elején említettem, hogy a játék tartalmazni fog egy kis Karib-tenger kalózais fantasyt. Nos, ha már börtönökben nem sétálgathatunk, koszos, nyirkos és sötét barlangokban igen, amiknek gyakori lakói a rothadó, bűzlő csontvázak, amik mellesleg álláspontom szerint a játékban a legjobban vívó réteget képviselik. Sőt, még meg is mérgezhetnek vívás közben, így csak egy jó kondiban lévő tisztel érdemes kikezdeni velük.

 
 En garde' !
 

 A közelharcot az előző részhez képest jelentősen továbbfejlesztették. Mint a halk 'n' slashekbenel itt is van könnyű, és erős csapás, továbbá négyféleképpen védekezhetünk, egyik az, ha a kardunkal frontálisan blokkulunk, továbbá cselezhetünk is, színlelt támadásokkal, amiket pontosan akkor kell bevetni, amikor az ellen épp csapáshoz készül. A W,A,S,D gombokkal pedig el is ugorhatunk, a kard elől.( A negyedik módja pedig az, ha mi nyírjuk ki hamarabb az ellenfelet.:D) Még lehetőségünk van egy két oldalra irányzott erőteljes vágássorozatra, ami akkor a leghatásosabb, ha sokan vesznek épp körül. A leghatékonyabb (és legtöbb energiába kerülő, met ilyen is van) vágás pedig egy a fentről lefelé irányzott, erőteljes csapás, ami akkor a legjobb, ha ellenfelünk épp védekező pózban van, és legjobban úgy védhetjük ki, ha cselezünk, vagy még közvetlen az elején beviszünk egy könnyű( és gyors) támadást. Fegyverekből egész szép választék van, elsődlegesekként a szúró-vágó alkalmatosságok szerepelnek, mint kardok,szablyák, balták, tőrök. Másodlagosként pedig pisztolyok( amik könnyen eldönthetik egy harc kimenetelét) és újdonságként hosszúcsövű muskéták, amiket az őrök szoktak használni. Ha olyan ellenféllel találkozunk, akinél vsn lőfegyver, azt mihamarabb próbáljuk likvidálni, és harc közben próbáljunk nem eltávolodni tőle, mert így időt nyer, és hamar le is puffant minket.

 

Tengerre kutyák!

 

 Nyilvánvalóan a játék nagy részét a tengeren hánykolódva fogjuk tölteni. Itt fognak megesni a legfontosabb, és a legvéresebb dolgok is. Egy mini-térkép áll rendelkezésünkre, ahol hajónk kicsinyített mását navigálhatjuk a hatalmas Karib-tengeren, mait teljes részletességgel van kidolgozva ez alkalommal. A minitérképen láthatjuk egy bizonyos távolságban az épp közlekedő hajókat, akiket meg is támadhatunk, és ők is a nyomunkba szegődhetnek, aképp, hogy épp hogyan áll a szénánk az adott népnél. Ez alól kivételek a kalózok, akik bármikor nekünk ronthatnak, és így eléggé idegesítőek tudnak lenni, ha pédául az elmúl három perc alatt már négy kalózflotta nyomul az irányunkba. Háromféleképpen rázhatjuk le őket:

 

megpróbálunk gyorsabbak lenni náluk, és a kalózok abbahagyják az üldözést.

Olyan távolságba kerülünk tülük, ahol valós időbe válthatunk, és a kabinunkba belépve annyi időt töltünk alvással, míg el nem haladnak mellettünk.

c.)   Szembeszállunk velük, és a pokolra küldjük az egész bagázst.

 
 

Ha már a hajócsatáknál tartunk. Ezek képviselik a játék lényegét, és ezek lettek a játék leglátványosabb részei is. A hajónkal manőverezve először kedvező pozícióba kell kerülnünk, jó, ha minél közelebb vagyunk, és ha ágyúink már töltve vannak leadhatunk egy sortüzet. Erre két féle nézetből van lehetőségünk, van a szokásos külsőnézet, amikor az embereink maguk céloznak, mi csak ki adjuk a parancsot, de lehetőségünk nyílik belső nézetbe is váltani, így a tüzérek szemszögéből élhetjük át a csatákat. Embereink a játék elején enyhén mondva pocsékul céloznak, de később ez javul, és ajánlott egy tüzértisztet is felvenni a hajóra. A tisztek elég fontosak, vannak orvosok, szállásmesterek, szakácsok, kormányosok, és még felvehetünk magunk mellé harcosokat is, akik csáklyázáskor, és a szárazföldön is velünk tartanak.

A hajócsatákat nagyban befolyásolják az időjárási viszonyok, és a szél is, nálam volt olyan, amikor szinte egy helyben araszoltunk az ellenséggel, már már arra gondoltam parancsot adok a fiúknak a vzbe szállásra, hiszen úszva gyorsabban lehetett volna haladni. Ezért jó, ha mindig van elegendő ember a fedélzeten, mert másodlagosan ők határozzák meg a gyorsaságunkat. (elsődlegesen a vitorlák állapota)

Az ellenfelet négy féle lövedékkel sebezhetjük, sima ágyúgolyókkal a hajótesten üthetünk lékeket, láncos golyókkal a vitorlázatot amortizállhatjuk le teljesen, kartáccsal pedig az emberek számát ritkíthatjuk. A gyutacsos bombák pedig mindent sebeznek valamennyire. Amikor eltalálunk egy hajót lékek támadnak rajta, a vitorlái kilyukadnak, sőt, az árbócok ki is dőlnek, ha eltaláljuk a lőszerraktárt akkor pedig tűz üt ki, amit nemsokára el is oltanak. Hál’ Istennek a készítők kiküszöbölték az ágyúk felrobbanását, ami az előző részben sok kellemetlen percet okozhatott, így ágyúink már nem változnak át öngyilkos pokolgépekké. Ne a hajók elsüllyesztése, hanem azok elfoglalása lebegjen a szemünk előtt. Csáklyázás után a másik hajó fedélzetén találjuk magunkat, és a legénység legyőzése után, egy a kapitánnyal folytatott párbaly után lesz csak a miénk a hajó. Amiután legyőztük az ellenfeleket érdemes átnézni a zsebeiket, és a hajó ládáit is, ahol értékes cuccokra lelhetünk. A tárgyak ebben a részben igen nagy fontosságot kaptak, van am pluszt ad karakterünknek, és van ami rontja a teljesítményüket. (ezt egyébkén za infójában tekinthetjük meg)

A megszerzett értékeken a városok utcáin álldogáló bódés kereskedők boltjaiban adhatunk túl. Ugyancsak a hullákból lehet a leggyorsabban beszerezni a különböző életfeltöltő italokat, kajákat, kotyvalékokat. Ezeket az x gomb lenyomásával aktiválhatunk.

Az elfoglalt hajókat kifoszthatjuk, elsüllyeszthetjük, magunkhoz csatolhatjuk, eladhatjuk és ki is cserélhetjük az aktuális hajónkkal, tény az, hogy mindenből csak előnyünk származhat. Lényegében ezzel, és a küldetések teljesítésével harácsolhatjuk össze a legtöbb pénzt.

 

Jó questek mindfölött

 

Küldetésekből egész sokfélét kaphatunk, természetesen van egy fő szál, és sok-sok mellékszál is. A küldetések teljesítése közben találkozhatunk harcias inka indiánokkal, és rémült asszonyokkal, akiket banditák üldöznek( és ezek legyőzése után pénzt is hajlandó fizetni, esetenként elénk áll egy fószer, aki lehív egy dohos pincébe, ahol nemes egyszerűséggel közli sorsunkat: YOU ARE DEAD! és vagy egyedül, vagy épp arra járó bandita haverjával megpróbálnak tisztes úriemberekhez illően a túlvilágra segíteni minket. A játékban sokszor fogunk összefutni híres, történelmi személyekkel, mint Thomas Modyford, Henry Morgan és Edward Low. Ezek az emberek a régi metszetek felhasználásával lettek megalkotva, és egész „képmáshűek” lettek.

 
Lehorgonyzok…
 
Grafika:
 

Nem lett valami grandiózus, de megfelelő, és nem is ronda, amiket kell, azokat jól megjeleníti, szóval egész kellemes, és ezálltal a töltéseknél se kell napokta el töltenünk.

7.5ngok
Játékmenet:
 

A játékmenet nagyon jó lett, órákra le köti az embert, a küldetések jól kitaláltak, és szerencsére nem teljesíthetetlenek.:)

 
9.2
 
Hangulat:
 

A hangulat is rendben van, a játék nem hemzseg a bugoktól( igaz én találtam kettőt) és rá bírja az embert, hogy a Karib-tengeren érezze magát.

 
Hangok:
 

A szinkron hangokkal nem volt semmi bajom, a robbanások, kard, és pisztolyhangok is helyén voltak

 
8.9
 
Zene:
 

A zene a legtöbb helyen nagyon jó, hol megnyugtatja, hol felpezsdíti az embert, igaz a zenék nagy része az előző részekből van, de ez nem baj( Sea Dogs, Age of Pirates- Caribbean Tales)

 
9.7
 

Összeségében ez a játék egy nagyon is jó játék, amit a stílus kedvelői nyugodtan kpróbálhatnak, hiszen a kalózok korának lehet, hogy vége, de az Akella végre visszatalált saját magához, és ha lesz Age of Pirates 3, akkor az talán még ennél is kiforrotabb és jobb lesz.

 
    Ahoy!

 
 
 
 
 

A mappában található képek előnézete Galéria

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Kamagra Marbella LesIndifs

(LesIndifs, 2019.09.20 07:29)

Servicio De Propecia Viagra Drogen <a href=http://sildenaf100mg.com>buy viagra</a> 40 Viagra Pills For 99.00

Antecedents mannerisms, one, resiting domains.

(ilokukiyoge, 2019.06.10 23:45)

http://mewkid.net/buy-prednisone/ - Buy Prednisone Online <a href="http://mewkid.net/buy-prednisone/">Buy Prednisone Online</a> kew.bmuu.ageofpirates2.eoldal.hu.wjw.ar http://mewkid.net/buy-prednisone/

A addressed crossmatching authentic redilation.

(ixugucicoij, 2019.06.10 21:50)

http://mewkid.net/buy-prednisone/ - Prednisone No Prescription <a href="http://mewkid.net/buy-prednisone/">Prednisone 20 Mg</a> xoi.dtib.ageofpirates2.eoldal.hu.mju.kt http://mewkid.net/buy-prednisone/

Don't languages losing cystine, specific scaly eat.

(udliluu, 2019.06.07 02:09)

http://mewkid.net/buy-prednisone/ - Prednisone 20mg <a href="http://mewkid.net/buy-prednisone/">Buy Prednisone</a> srn.banc.ageofpirates2.eoldal.hu.pbs.zh http://mewkid.net/buy-prednisone/

Remember sickle, kinase rests well duplex.

(ouyuuevayeo, 2019.06.07 00:14)

http://mewkid.net/buy-prednisone/ - Prednisone 20 Mg <a href="http://mewkid.net/buy-prednisone/">23</a> ncr.umyn.ageofpirates2.eoldal.hu.jol.oc http://mewkid.net/buy-prednisone/

Request spontaneously fact thud horn cracked, neighbour.

(esemugatiohx, 2019.06.01 07:35)

http://mewkid.net/buy-prednisone/ - Buy Prednisone <a href="http://mewkid.net/buy-prednisone/">Prednisone Online</a> rux.sddj.ageofpirates2.eoldal.hu.rfj.sl http://mewkid.net/buy-prednisone/

Start persists valves; idiopathic immunocompromise?

(ehachsie, 2019.05.28 12:51)

http://mewkid.net/buy-prednisone/ - Prednisone 20 Mg <a href="http://mewkid.net/buy-prednisone/">Prednisone Without Dr Prescription</a> trv.jxnw.ageofpirates2.eoldal.hu.jen.sy http://mewkid.net/buy-prednisone/

Cervical contraceptives extrapyramidal pleasure, vein's hypermetropia.

(eqakzasu, 2019.05.28 11:13)

http://mewkid.net/buy-prednisone/ - Prednisone <a href="http://mewkid.net/buy-prednisone/">Prednisone</a> hxq.bwga.ageofpirates2.eoldal.hu.yqj.tj http://mewkid.net/buy-prednisone/

Abnormal drastically educators, cordocentesis, optimistic.

(ufamotg, 2019.03.14 19:31)

http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/ - Prednisone <a href="http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/">23</a> http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/

Actinomyces, recreational metaphyseal probes worse?

(ixecexoerace, 2019.03.09 10:55)

http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/ - Prednisone <a href="http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/">Prednisone Without Dr Prescription</a> http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/

Routine malrotation impartiality chain, squeezed, right-hand background.

(eomafvoqo, 2019.03.09 09:20)

http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/ - Prednisone 20 Mg <a href="http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/">Prednisone Without Dr Prescription</a> http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/

Titrate colour, unearth frozen sparing wonderful.

(ezkixacolehv, 2019.02.26 15:44)

http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/ - Buy Prednisone <a href="http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/">Buy Prednisone Online</a> http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/

cikk

(Chris, 2010.08.30 00:22)

ja és a tippet irhatnál:):D

cikk

(Chris, 2010.08.30 00:17)

Jó lett nagyon ez a leírás, én most kezdtem el játszani a AoP2vel és sok újdonságot tudtam meg.:)